Agnes Waters, Whitsundays, Bday Snow, Magnetic Isl - Reisverslag uit Cairns, Australië van Snow Nath - WaarBenJij.nu Agnes Waters, Whitsundays, Bday Snow, Magnetic Isl - Reisverslag uit Cairns, Australië van Snow Nath - WaarBenJij.nu

Agnes Waters, Whitsundays, Bday Snow, Magnetic Isl

Door: Nath en Snow

Blijf op de hoogte en volg Snow

17 Maart 2015 | Australië, Cairns

Hallo iedereen!

Eindelijk weer een update vanuit t warme Australie. We smelten hier nu letterlijk. Op dit moment zijn we in Cairns, dus lekker dichtbij het tropische regenwoud! Inmiddels zijn we aan het einde van onze east-coast reis, hoger dan dit gaan we niet. Dus we hebben weer een hoop te vertellen!

We waren gebleven in Noosa, na Fraser Island. Hierna wouden we naar Airlie Beach om de Whitsundays (en hele mooie eilanden groep) te gaan bewonderen. Helaas was deze busreis ongeveer 16 uur, dus hebben we besloten een tussenstop te maken in Agnes Waters. Hier kwamen we om 00.10 aan, maar moesten nog 30 minuten met een shuttle, want de bus dropte ons gewoon echt in the middle of nowhere. De vrouw van t busje was wel een beetje apart, maar heeft ons netjes in bed gelegd. In een dood en schmuizig hostel, nergens was iemand te bekennen.
De volgende dag bleek het hostel ietsjes mee te vallen. In ieder geval kregen we gratis handdoeken en een bodyboard mee naar het strand, 5 minuutjes lopen. Daar heerlijk gezond, gezwommen en kwamen ook Floris (Nederlandse jongen van Fraser) weer tegen. Met hem en zijn surfboard hebben we ook even gespeeld, en het lukte om te staan!!!! Helaas voelde we op een gegeven moment dat de zon niet een hele gunstioge invloed had, oftewel we waren ROOD. Daarom gingen we maar het "stadje", meer een groepje van 5 winkels, verkennen. We hadden besloten dat we hier uiteten zouden gaan. Want dit was het superleuke cadeau van Nath voor Snow's aankomende verjaardag! Het restaurant wat we gevonden hadden: The Tree Bar, lag in the Town of 1770. Wij dachten dichtbij, maar de werkelijkheid was 5 km lopen. Dus moesten we maar gaan liften, want bussen doen ze niet aan. Gelukkig kwamen we toen een politie auto tegen. Na even gevraagd te hebben over een eventuele bus (wisten allang dat die niet bestond!) boden ze ons een lift aan! Waarna we geheel in stijl naar de bar zijn gebracht! Na een supermooie zonsondergang, echt heel lekker gegeten! Broodjes vooraf en een tropische vis als hoofd. Op de terugweg bleek het restaurant een shuttle te hebben en zijn we netjes thuis gebracht. Waar we moesten wachten tot 23.25 voordat de gekke mevrouw van de shuttle ons weer kwam ophalen om ons naar de bus te brengen. Ze was aan het schelden als een bootwerker omdat er ineens twee extra meisjes in ons hostel meewouden. En vervolgens nog meer scheldwoorden omdat iemand belde dat ze twee mensen vergeten was. Wij blij dat we veilig in de shuttle zaten en de bus haalden.
Toen op weg naar Airlie Beach! Hier kwamen we om 9.30 aan, in de volle zon en hitte. Dus hebben we maar een taxi genomen naar het hostel. Waar we, toen we in de kamer mochten meteen in bed zijn geploft,doodop van de busreis. Het was echt een koala-dag van eten, slapen, eten en toen weer slapen. Dit omdat we de dag erna naar de WHITSUNDAYS zouden gaan!
Gepakt en gezakt zijn we de volgende middag, na de laatste boodschapjes en chilltijd, naar de boot gewandeld. Hier kwamen we onze Zweedse vriendinnetjes van Fraser ook tegen! De Boemerand zag er heel klein uit, maar gelukkig bleek onze boot (de New Horizon) wel groter. De groep bestond uit 3/4 Duitsers, paar Denen en Zweden en 1 Nederlander. De eerste dag zijn we naar een baai gevaren, waar we eindelijk een duik konden nemen. We moesten wel een stingersuit aan (een soort wetsuit tegen jellyfish) en omdat wij zo lang waren, zat hij een beetje wijd waardoor we konden drijven! We bliezen zowat op in t water!
Hier lekker van de duikplan gesprongen, gezwommen en geSUPt (stand up paddeling). Waarna we een heerlijk maaltje van verse vis kregen! En daarna was t drinktijd met onze Duitse vrienden die we een lesje Nederlands hebben gegeven. Er zwom zelfs een dolfijn langs!
De volgende dag was het vroeg uit de veren, wat nogal lastig was aangezien we NAAST de motor sliepen, wat een kabaal! Maar zeker de moeite waard, we gingen eerst een stukje varen en toen met een bootje naar een heel lelijk strandje, maar na even wandelen zagen we het mooiste uitzicht EVER. Witte stranden, blauwe zee en zelfs met een beetje zon (het weer op de whitsundays zat ons niet echt mee, iedereen had t over een cycloon, die nooit aangekomen is)! Zo prachtig! Dit was Whitehaven Beach! Eerst oneindig veel foto's gemaakt en toen toch lekker de zee in! En helaas weer terug naar de boot, waar we een enorme schildpad tegenkwamen! Na een woeste tocht (Snow lekker zeeziek) kwamen we bij een baai waar we konden snorkelen. Nath heeft Snow meegesleurd door haar visangst heen het water in, waar we zoveel vissen hebben gezien. Je moest ze praktisch opzij slaan als je wou zwemmen. En we hebben Nemo gevonden! En er zwom zelf seen reuze schildpad langs! Hierna kwam het hoogtepunt van Snow's dag: de glijbaan, waar ze wel 30 keer vanaf is geweest, iedereen meesleurend. 's Avonds weer heerlijk gegeten en toen met onze Duitsers drankspelletjes gespeeld. Er waren weer immens veel vissen om de boot heen: platte, vliegende en zelfs een HAAI!
En toen de grote dag! Snow's verjaardag! Wakker worden op de Whitsundays en bij het ontbijt een kaartje van haar ouders. De dag kon niet beter beginnen! Na een liedje van de hele boot, lekker weer het water in om visjes te kijken en heel veel fotos te maken, weer een paar tochtjes glijbaan en toen was het helaas tijd om naar huis te gaan :( Maar wel met de zon in ons gezicht en Snow heel even als stuurman!
In Airlie Beach konden we natuurlijk niet gaan slapen op deze bijzondere dag, dus na onze langverlangde douche, aan de lagoon gaan liggen, Snow even met het thuisfront gebeld. Waarna het tijd was voor de afterparty! Na de Free pizza, Free Goonsangria en nog wat birthdayshots, besloten we zelf met onze andere NLer Job een pubcrawl te doen. Allemaal awesome, totdat we de volgende dag wakker werden. Deze dag hebben we ook maar niets gedaan behalve ons naar de lagoon verplaatsen. Een prima break in ons drukke reisschema.
Gelukkig voelde we ons de volgende dag vele malen beter, wat eigenlijk niet anders kon. Dus maar weer naar de lagoon! Dit keer met weer nieuwe Nederlanders! Hierna hebben we tripjes geboekt voor met Naths vader: de Great Barrier Reef en de Atherton Tablelands! Grote verrassing voor Snow: een cadeautje van haar ouders! Met een dinertje voor twee erbij! Dus die avond zo leuk en super lekker gegeten bij Mr. Bones, een klein tapasbarretje. Waarvoor we ons weer een keertje helemaal opgetut hadden. Eenmaal terug in het hostel een afsluitend biertje gedaan en toen gelokt door een paar Tsjechen met THE cocktailjug. Want z'n vriend was verlegen en moest Engels oefenen. Heel erg lachen want ze zetten overal THE voor.
En toen was het tijd om weer verder te reizen, volgende bestemming: Magnetic (Naths versie is: Magnetcy) Island. In townsville moet je dan met de Ferry naar het eiland. Wat een mooi eiland!! We sliepen in een hostel met bungalows midden in de natuur, naast het koala sanctuary. Meteen hebben we meegedaan aan de loriqueet feeding: immens veel vogels die overal gingen zitten: hoofd, schouders, armen en met scherpe nagels in je hand.
Na een duik de mooie sunset gaan bewonderen aan het strand van Horseshoe Bay.
Toen we wakker werden besloten we dat het tijd was voor een actieve wandeling naar de Forts. We dachten, dit doen we even in 1,5 uur. Helaas waren we vergeten dat we er ook nog heen moesten, dus duurde het 3 uur. Maar zeker de moeite waard! Met Floris op sleeptouw zoveel mooie uitzichten, adelaars, baaitjes, rotsen en allemaal bunkers van de WW2. Helemaal bezweet en voldaan konden we erna een duik nemen in het zwembad! Waarna het hoogtepunt van het eiland kwam! De tour door de koala sanctuary! Schildpad, mini krokodil, lizards, slangen vastgehouden. Door een vogel gezoend. Snow kreeg de wombat op schoot gedrukt en staat nu op iedereens foto's. En als hoogtepunt met de koala op de foto!! Een echte ozzie experience!
Na weer kangeroespotten naar een mooie sunset met biertjes en een praatje met een Nederlandse vrouw en haar Australische vriend. Ze wonen op een boot en vonden dat je maar niet moest binden maar moest reizen!
Helaas was het toen alweer tijd om weg te gaan. En na weer es een dag vol reizen, Ferry, bus, shuttle. Kwamen we eindelijk aan in het hostel in Cairns. Omdat het al laat was ergens een pizza gescoord voor 5 dollar en toen heerlijk gaan slapen in een sauna.
Vandaag gaan we lekker HELEMAAL NIETS doen. We hebben namelijk vanaf morgen 5 volle dagen! Eerst naar de rots! Uluru, waar we Naths vader weer gaan ontmoeten!!! Daarna nog de Tablelands en de Reef. Dus we zijn wel even druk met al dit zien en verwerken. Maar zoooooo veel zin in!! Dus kijk maar uit naar ons volgende verhaaltje;)
Tijd gaat super snel, over elf dagen moet Snow alweer naar huis. WIL NIET!! Maar het is ook leuk iedereen weer te zien dan na deze geweldige tijd!

Tot onze volgende blog, we hopen dat jullie ze nog altijd met plezier lezen!

Kusjes en knuffels, ook van Harry de Wombat!
Nath en Snow!

• 17 Maart 2015 - 07:55

Maudje:

Aaaahhh wat leuk allemaal! ♡♡♡♡♡ en nog zoveel leuke mooie dingen gaan jullie doen! Geniet!