Byron Bay & Gold Coast - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Snow Nath - WaarBenJij.nu Byron Bay & Gold Coast - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Snow Nath - WaarBenJij.nu

Byron Bay & Gold Coast

Blijf op de hoogte en volg Snow

25 Februari 2015 | Australië, Brisbane

Hello again!

Het lijkt nu erop dat we vandaag twee verslagen gaan plaatsen! Dit komt omdat ze niet heel goed zijn bij waarbenjij.nu en de site er een week uitlag...
Maar hier zijn we weer, alive and kicking en ready om onze verhalen met jullie te delen!
Onze dagen in Byron Bay zijn er helaas niet zonniger op geworden. Maar we zijn wel na ons vorige verslag een avondje gaan feesten in downtown Byron Bay. Onze groep met de twee Denen was gegroeid met 4 engelsen.
De volgende dag voelde we ons helaas wat minder, maar gelukkig regende het nog steeds dus konden we lekker verder kaarten en nog een rondje monopolien!
Op onze vertrekdag was er natuurlijk wel lekker een zonnetje aan de blauwe hemel te zien en mochten wij weer de bus in. Op naar Surfers Paradise, Gold Coast. Nadat de bus weer een paar rondjes voor helemaal niets had gereden en wij vastgeketend aan de stoel hadden gezeten (op een of andere manier blokkeren de stoelriemen als je ook maar een millimeter naar voren wil...) kwamen we aan in Surfers Paradise.
Alle hostels heten hetzelfde, iets met surfers, backpackers en paradise. Dus we snapte even niet waar we nou precies heenmoesten en of we in de goede transfer bus zaten. Uiteindelijk kwam alles goed en werden we heel vriendlijk (ABSOLUUT niet!) onthaald in het hostel.
Meteen maar even de stad gaan verkennen. Hele rare plek is het. Het lijkt ergens op Miami en Lloret, alles is fake en draait om hoge gebouwen, uitgaan en zieke clubs. Maar het had wel iets, een soort filmonwerkelijkheid waar je in beland.
's Avonds hadden we geen zin in de hostelbar en je mocht zelf geen drank meenemen (wat we wel hebben gedaan). Maar kwamen een paar Duitsers tegen bij wie we stiekem in hun appartement (zoooo groot!) mochten drinken.
De volgende dag eindelijk zon, strakblauwe lucht en intense hitte! En een zwembad bij het hostel. Dat was de perfecte combi voor een chilldag met de enige beweging naar het water en terug. Omdat wij niet lui zijn, en onze billen moeten trainen zijn we toch nog een strandwandeling naar het dorpje gaan maken. De zee was heel sterk, zelfs al was je pootje baden voelde je hem trekken en er waren zoveel golven! Beetje te heftig om hier als beginneling te gaan surfen, dat moeten we later doen.
Die avond zou stapavond worden. We hadden afgesproken met wat meisjes om naar een club te gaan, helaas bleken ze draaikonten en niet vooruit te branden, dus uiteindelijk zijn we samen op pad gegaan, de club afgezworen en belandde we in een livemuziek cafe met BIER (eindelijk, zoveel beter dan Goon). Hier zijn we de gevaarlijkste dieren van australie tegengekomen. Een stelletje Australian Boys kwamen onze rustige tafel verstoren. Heel erg met ze gelachen. Carlijn moest zelfs voor een weddenschap een te foute openingszin tegen iemand zeggen. Gelukkig kon ze heel snel de meest gay persoon vinden en was het gevaar geweken. Op de terugweg werden we overvallen door een hoosbui waardoor we moesten schuilen in een telefooncel. (ja die bestaan hier nog wel!) Was echt vermaak aangezien we 10x met nederland hebben geprobeerd te bellen en het faalde (hadden ook geen muntjes). Of Martijn heb jij een belletje gehad?
Vandaag zijn we aangekomen in Brisbane, uitgescholden door de buschauffeur omdat we door zn aankomstspeech heen aan het praten waren... We zijn gewoon enthousiast!
Tot snel weer allemaal, we proberen ook snel foto's up te loaden maar dat is vaak lastig te doen vanaf de trage computers in internetcafes.

XOXO Snow en Nath

• 25 Februari 2015 - 08:53

Maudje:

Haha meiden wat een leuke verhalen! Enjoy!!

• 27 Februari 2015 - 14:04

Rosanne:

Hahaha Nath, ga je ook een Duitser aan de haak slaan daar? ;)