Brisbane, Australia Zoo, Noosa & Fraser Island - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Snow Nath - WaarBenJij.nu Brisbane, Australia Zoo, Noosa & Fraser Island - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Snow Nath - WaarBenJij.nu

Brisbane, Australia Zoo, Noosa & Fraser Island

Door: de leukste Australiereizigers!

Blijf op de hoogte en volg Snow

06 Maart 2015 | Australië, Noosa Heads

Hello again!

Wij zitten op dit moment achter een computer in Noosa. Zijn eindelijk bruiner dan sommigen!! Dus het gaat de goede kant op. We hebben alweer zoveel meegemaakt, dus neem maar even de tijd om dit allemaal te lezen.

In Brisbane waren we maar 2 daagjes, eigenlijk veel te kort maar gelukkig gaan we nog terug! Nath heeft een kamer gevonden, en Snow heeft in de tussentijd met zichzelf even cultureel gedaan in de Town Hall. Daar allemaal complimentjes gekregen van oude dametjes over dr lange benen en goed figuur, hahaha zo schattig. Verder heel veel gewinkeld, niet veel geslaagd... Aan het lagoon gelegen en gezwommen (is een buitenzwembad MET strand!). En ook hebben we eindelijk weer vlees gegeten met 6 dollar steaknight. Hier kwam een man op ons af met de vraag "where you girls taking a picture of my numberplate this afternoon? Are you from Holland?" oeps, dat waren wij ja... Er stond namelijk LUL op zn nummerbord!
Een avond hebben we met Frank (kende Snow uit zweden en had ze ook al 4 jaar niet gezien! Hij studeert nu in Brisbane) biertjes gedronken. En de andere avond hebben we eindelijk film gekeken! Wat kan je dat missen. Gelukkig ontbraken de Timtams niet, zo lekker om ze met thee te drinken. (ja ja we gaan mee met de australische gebruiken!)
De derde dag zijn we naar de Australia Zoo gegaan. Supervroeg op om eindelijk met de Greyhound te mogen. Wat zijn we nu blij dat we niet die bus maar de Premier hebben. We zaten zo gezellig naast elkaar, NOT. Allebei druk op de wifi om met nederland te communiceren...
Maar eenmaal in de zoo hadden we weer tijd voor elkaar! Helaas kwam een Pool als een blok aan ons been mee door de zoo. Hij was alleen aan het reizen en zocht company. Maar uiteindelijk hebben we het heel leuk met m gehad en allemaal kaartjes met zijn zelfgemaakte fotos gekregen.
In de zoo voelde we ons weer helemaal kinds, ze hadden allemaal shows met verschillende dieren, en we hebben WOMBATS gezien! Eindelijk! Het zijn een soort hele dikke harige varkens. Hele grappige beesten. Verder ook weer genoeg kangaroes, koalas en krokodillen gezien. (het is niet voor niets de zoo van de crocodile hunter!) En zelfs red pandas!
Toen was het alweer tijd om naar Noosa te gaan (de tijd vliegt echt). Noosa is een heel leuk strandplekje, heel chique en netjes en onbetaalbaar! We hadden wat extra dagen voor we naar Fraser Island zouden afreizen. Dus besloten we om de eerste ochtend maar om 4.30 op te staan. We zijn naar het national park gelopen om de zon uit de zee te zien opkomen. We zijn gestopt op Dolphin Point, wat zn naam zeker eer aan heeft gedaan: dolfijnen gespot! De zonsopkomst was ook heel mooi, en omdat we toch al wakker waren besloten we ook even een walk door het park te doen. Een walibi gezien en de hatsjoe vogel gehoord. Om 8.00 waren we weer in het hostel en wouden we al bijna aan de lunch gaan beginnen... Die dag duurde zo lang! Want om 20.00 kan je nog niet echt naar bed. De dag erna zijn we gaan SURFEN, voor de eerste keer waren we best oke. Hebben zelfs op het surfboard gestaan in een golf. En ook meerdere keren gevallen met blauwe billen, een mond en neus vol zout en geschaafde knieen als gevolg. Maar het was het zeker waard! Het moeilijkste aan surfen is nog wel het board naar de zee dragen, we werden gewoon opzij geblazen door de harde zijwind!
Die avond hadden we een info praatje voor Fraser. Durfden allebei niet meer te rijden door de gevaren die ze opnoemden. Je kan overal omslaan, vast komen te zitten en moet zoveel schakelen naar hoog en laag.... Onze zorgen maar even aan de kant gezet en genoten van onze eerste Gin Tonic!
Toen was het tijd voor de trip naar Fraser!! Heel vroeg op om naar Rainbow Beach te gaan. Daar werden we verdeeld over 4wd Jeeps. Wij hadden natuurlijk weer een auto met 5 jongens en wij. En alleen 1 van de jongens en wij konden rijden! Girlpower! De andere jongens waren te jong maar hadden alles in australie al gereden. Dus hadden niet zoveel vertrouwen in ons, die nog nooit links gereden hadden...
Zo blij dat we toch besloten hebben om te rijden! Was echt het allervetste van de hele trip. Met 80 km per uur over het strand rijden (word daar gebruikt als weg!) en ook door heel zacht zand in het binnenland, lekker glibberen door de tracks. En dan zie je gewoon een bus achter je aankomen... Door alle hobbels en kuilen helaas wel een paar biertjes van de jongens gebroken, oepsie. We hadden echt de leukste auto! Goede muziek en een goede sfeer, want ze begonnen om 11 uur al met hun eerste biertje!
Op Fraser hebben we zoveel mooie plekjes gezien: Champagne Pools (kleine meertjes aan de zee waar water in en uit spoelt) Indian Head (waar je uit kon kijken over het eiland en de zee) Lake Mackenzie (doorzichtig zoet water en WIT STRAND! het bestaat!!) Eli Creek (kan je met de stroming naar beneden drijven) Lake Wabby (met kleine visjes die je een spa behandeling geven. Het meer word overgenomen door een zandduin, toen we aankwamen wandelen zagen we alleen maar een hele grote woestijn met aan het einde pas het meer) Maheno Shipwreck (ligt er al 80 jaar en is helemaal vergaan maar ligt er nog wel!)
Elke avond was het lekker GoonTime. Ja ja, we hebben ons eerste pak gekocht! Gelukkig hadden we twee Duitse piloten ontmoet die ons maar hebben geholpen met het opkrijgen. In return hebben ze ons Timtams gegeven, vonden ze niet lekker... Duitsers zijn heel raar. Ze gingen ook langzaam rijden op de binnenlandse wegen, terwijl je moest doorrijden en aansluiten om niet vast te komen zitten. Dit deden ze voor "comfort". Dit vonden wij natuurlijk onzin! Ook al sneuvelen er biertjes: fast is safe!
Verder hebben we ook kennis mogen maken met Floris from Holland met het allermooiste Nederlandse accent.
Veel te snel was het weer tijd om te gaan. We hebben echt een hele leuke trip gehad met een super leuke groep! En sowieso de leukste auto! Car number 3!! En de leukste tourleider, die we omgedoopt hadden tot "Big Daddy"!
In het hostel nog een leuke afterparty gehad, samen gegeten en gedronken en vandaag alles regelen en ons klaarmaken voor een 7 uur durende busreis naar Agnes Waters!

Tot snel weer allemaal, we hopen dat jullie zo een beetje met ons mee kunnen genieten van onze leuke avonturen!
Ons Australie liedje is Firestorm - Kygo (voor de extra experience!)

xoxoxoxox!
Nath en Snow

• 06 Maart 2015 - 13:07

Maudje:

Aaah wat super leuk!!! Alles komt me zo erg bekend voor en ben zo jaloers op jullie 2! Goed om te horen dat jullie t zo fijn hebben samen! Geniet er nog van! PS. Schandalig dat jullie nu pas je eerste pak goon hebben gekocht..!

• 07 Maart 2015 - 19:54

Danielle:

Heel leuk om weer een mooi reisverslag van jullie te lezen!
    Wat een avonturen allemaal!
    Geniet maar van al het bijzonders daar. En wat leuk dat jullie Frank hebben opgezocht.
    Xxx mamma/Danielle