Part 1 - Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Snow Nath - WaarBenJij.nu Part 1 - Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Snow Nath - WaarBenJij.nu

Part 1 - Hong Kong

Blijf op de hoogte en volg Snow

08 Februari 2015 | Hong Kong, Hong Kong

Hallo allemaal,

Omdat wij vandaag al belachelijk vroeg op het vliegveld in Hong Kong zijn, hebben we tijd om te beginnen aan onze blog! En toevallig liepen we tegen een computer aan;)

Onze reis begon een week geleden op Schiphol, toen we na wat traantjes samen door de douane gingen. De vliegreis was vooral heel lang, met verlamde benen, billen en weinig slaap kwamen we aan in Hong Kong. Wel kregen we nog een speciaal berichtje van de piloot, eerst dachten we dat we iets misdaan hadden, maar het was een berichtje van Martijn om ons een goed reis te wensen!
Eenmaal in het hotel aangekomen hebben we de stad een beetje verkend. Wat een boel hoge gebouwen, intens veel chinezen en ademen is vooral onmogelijk door alle smog.
Wel hebben we meteen meegedaan en een bak noodles met ballen vis en vlees(wantons) weggezet. 's Avonds op aanraden van Martijn zn vader gegeten bij Nomads. Een verstopt Mongolisch bbq restaurant, helemaal het zoeken waard! Super leuk interieur, wel jammer dat de schapenkleedjes op de stoelen van Ikea waren.
Na 12 uur slapen zijn we de volgende dag naar The Peak gegaan. Je gaat met een koddig treintje omhoog, waar je over heel Hong Kong uit kan kijken. Met nadruk op kan, de mist benam ons helaas heel wat uitzicht... Maar het is wel sowieso de moeite waard om van boven alle wolkenkrabbers te zien!
We hebben toen maar een wandeling om de top van de berg gemaakt om te ontsnappen aan alle chinezen en etensluchten. Eindelijk konden we frisse lucht inademen! We zijn hier ook heel wat wijzer geworden over de flora en fauna van Hong Kong.
Eenmaal weer beneden hebben we thee gedronken die zich als een bloem ontpopte in warm water. Heel leuk om te zien, minder lekker om te drinken.
De volgende dag zijn we alle marktjes die Hong Kong liefheeft afgestruind. De meest gebruikte woorden zijn toch wel: "Copy watch, special price, earlings for you en come in".Voor alles is in Hong Kong wel een markt t vinden: bloemen (met bloemen uit NL), vogels (zielig), goudvissen (ook zielig, hier hebben we wel een schildpadje gered!), sports, electronica, ladies, jade (ringen gescoord) en zelfs een night market. Op alle markten kan je heerlijk eten (chinees) op straat, echter konden wij alle luchten niet aan en zijn maar de McDonalds ingevlucht voor de lunch.
Doodop na alle markten en al het getrek van verkopers aan ons, konden we rustig genieten van de lightshow in de Victoria Harbour. Alle gebouwen geven licht op muziek daar.
Op onze laatste dag hebben we, op aanraden van alle kanten, besloten om toch het eiland over te reizen naar Stanley. Hier heb je weer een market (die we even vluchtig bekeken hebben) en er is een mooi strandje waar we zelfs 15 min van de ZON hebben kunnen genieten. Wat een genoegen. Na lekker daar beetje uitgewaaid te zijn hebben we 's avonds onszelf toch maar op een burger getrakteerd. Chinees eten konden we even niet meer aan... We hebben onze laatste halve liter bier gedronken en kunnen nu op nuchtere tour door Australie (biertje is ongeveer 8 euro daar...)
Voordat we naar het vliegveld zijn afgereisd hebben we toch nog even onze laatste bak noodles gescoord. Om Hong Kong toch als echte chinezen uit te wuiven.
Nu hangen we al ongeveer 2 uur rond op het vliegveld, hebben al ruzie met de WiFi, zijn misselijk van de "free taste" whiskey en chocola maar kunnen elkaar nog altijd uitstaan.
Morgen (voor jullie nog vandaag...) zullen we in Adelaide door familie van Nathalie op worden gehaald om met hen de eerste dagen Australie door te brengen. We kunnen niet wachten op de zon, zee, zand en gezelligheid. (chinezen zijn allemaal nors en onaardig en we geloven dat dat door een gebrek aan zon komt...)
Heel veel liefs van ons!
Snow en Nath!

• 08 Februari 2015 - 12:23

Maudje:

Aaah lieverds wat een leuk verhaal! Geniet ervan Australië is zooooo vet! En mega lief van Martijn, smelt ervan! Goede vlucht! Veel liefs

• 08 Februari 2015 - 18:40

Danielle:

Lieve Nathalie en Carlijn,

Mooi avontuur, Hong Kong!
    Leuke foto's!
    Veel plezier in Australië.....
    Veel liefs, mamma/Danielle

• 08 Februari 2015 - 21:33

Lisa:

Super leuk maiden!!!! Geniet ervan xxxx

• 10 Februari 2015 - 13:03

Renske:

Heee! Leuk om te lezen! Heeel veel plezier, geniet van de zon! Xxxx

• 10 Februari 2015 - 16:45

Lotte:

Suuuper leuk! Have fun!!!