Blue Mountains & Sydney - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Snow Nath - WaarBenJij.nu Blue Mountains & Sydney - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Snow Nath - WaarBenJij.nu

Blue Mountains & Sydney

Door: Nath en Snow

Blijf op de hoogte en volg Snow

20 Februari 2015 | Australië, Byron Bay

Hee allemaal!

Even weer een update vanuit de stromende regen... Ja, dat lezen jullie goed, er is een cycloon gister
het land binnengekomen en daardoor zitten we nu al twee dagen in de regen. Byron Bayis een hippie oord
waar het draait om zon, chillen, surfen, wiet roken en helaas mist de zon waardoor we lekker binnen niets doen.
Mooi tijd om te schrijven dus!
Na onze slapeloze nacht in de 32 dorm hebben we de trein gepakt naar de Blue Mountains. Voor het uitzicht vanuit
de trein zouden ze eigenlijk al geld moeten vragen, overal uitgestrekte groene bergen, heuvels en cliffen. Ook hebben
we, gelukkig droog in de trein,onze eerste tropische stortbui gezien! Na 3 uur treinen (voor 5 dollar!!) kwamen we aan in
Lithgow. We zouden opgehaald worden door Celia en Ron( familie van nath), helaas wisten we bij god niet naar wie we moesten
zoeken, maar vielen wij (lang en blond) wel op en hadden ze ons snel gevonden! Na een uurtje rijden (met nog meer mooi uitzicht van de countyside)
naar hun huis werden we weer helemaal in de watten gelegd. Lekker biertjes en borrelhapjes en erna zooooo lekker gegeten.
De volgende dag vertrokken we al vroeg naar de Blue Mountains. Ze zeiden dat ze ons de uitzichten van mooi naar
awesome zouden laten zien. Het eerste uitzicht vonden wij al adembenemend! Dus er stond ons nog wel wat te wachten. Maar
eerst MOEST er koffie worden gescoord, Ron kan anders niet functioneren haha. Toen door naar Echo Point en de Three Sisters (leuke aboriginal legende, zie google als je
die wil lezen). Dat was mega touristisch, dus snel even fotos gemaakt en door naar rustigere spots. Toen kwamen we bij echt het mooiste punt
met immens mooi uitzicht. Het lijkt ergens een beetje op de Grand Canyon met stijle rotswanden maar dan begroeid met
bomen. Hier hebben we ook een wandeling gemaakt en hebben we op een heel stil plekje even gezeten. Omringd door alleen geluiden
van de natuur, even lekker rust!
Hierna zijn we op kangaroehunt gegaan, deze keer WEL succesvol! Nog gereden over de racebaan van Bathurst, je kan met je
eigen auto gewoon een rondje rijden, helaas is de maximumsnelheid 60km/h. Daarna uiteten een heerlijke Thai. Laatste keer vlees voor de komende tijd, en zoooo lekker.
Om 08:00 s'ochtends zaten we alweer in de bus voor onze 4 uur durende reis terug naar Sydney. Wat keken we daar uit naar koffie!
Maar eerst even inchecken, dus nog heel even wachten.. Toen eindelijk tijd voor koffie, hoopten we.... Helaas was de automaat op het station
kapot, huilen! Eindelijk bij de seven-eleven koffie gevonden, HEMELS! Net als in Melbourne is in Sydney ook een free tour! In 3 uur
hebben we alle mooie plekjes van Sydney bewonderd met als hoogtepunt de OPERA HOUSE! Kregen er helemaal de bibbers van.
Natuurlijk moest er een foto gemaakt worden, alleen sommige mensen kunnen vrij weinig, kregen we ons toestel terug met een
foto van ons precies VOOR de opera house... Hahaha, hele doel van de foto voorbij.
Na ook nog even op de harbour bridge te hebben gestaan (vinkje op de bucket list van Nathalie) konden we de lange, hetetocht naar
het hostel wandelen( snow kon haar benen niet meer optillen). Snel even gegeten en toen met Brenda uit NL wat gaan drinken. Heel grappig, het cafe leek vanaf de straat
op een barbier, maar erachter verstopt zat een knusse bar!
Natuurlijk konden we eenmaal in Sydney, Bondi Beach niet overslaan! Heel mooi strand, wat een mooi water! Maar wel heel druk
dus besloten we de tour naar Cogee Beach meteen te starten. We dachten nog, ach 6 km doe je zo. Dit bleek een beetje minder
waar... Heuvel op en heuvel af in de gloeiende zon, gelukkig konden we tussendoor frisse duiken nemen. En genieten van het
uitzicht (helaas niet de beloofde dolfijnen) en fotos maken. Dus kwamen we pas na 3 uur aan in Coogee, met als beloning een ijsje!
De laatste dag in Sydney hadden we alles ingepakt en hebben we de ferry naar Manly gepakt. Hier hadden we met Brenda afgesproken
voor pizza, maar de tijd vloog zo dat we al na even zwemmen weer naar het hostel moesten op tijd voor de bus. We hadden nog
tijd dus zaten we een beetje te wachten om om 18:45 naar de bus te gaan die om 19:15 ging. Althans dat dachten we... Maar toen we
naar de bus liepen zagen we een Premier bus wegrijden... Dat was raar want ze gaan maar een keer per dag, misschien stond hij
daar te wachten en rijd hij nu naar de halte? Nop, bus was WEG. Ging om 18:45... Dus daar stonden we dan, nog steeds in Sydney,
zonder bus en zonder hostel. Na 6 hostels af te bellen vonden we eindelijk eentje die plaats had, Was echt heel leuk hostel. Iedereen
op de kamer knoopte meteen een praatje aan. Met een Zwitsers meisje Yolanda hebben we maar een fles troostwijn opengetrokken.
Omdat we nog een dag extra in Sydney hadden besloten we maar te chillen. In ieder geval was er ZON! Dus lekker door het park gelopen
en naar het museum over geld gegaan (moesten toch iets cultureels doen!)
Na de beloofde pizza toch WEL de bus gehaald vandaag! Dus eindelijk op weg naar Byron Bay, zon zee zand en chillen!
Maar na 14 uur bus bleek de zon ver te zoeken. De chauffeur begon al over vast komen te zitten en een cycloon...
CYCLOON? whut?
Het hostel is echt heel leuk, in de zon... Het bestaat uit allemaal tenten en er is een hippie kamp. Om bij onze kamer te komen
moeten we ook door de buitenlucht. Maar nu alles nat is is het nogal saai. De eerste dag beetje in de gemeenschappelijke ruimte
gehangen, de eerste paar nederlanders gesproken. Toch maar even boodschappen gedaan en met een stelletje Denen en een
fles wijn en een pak Goon gehangen tot we naar bed konden.
Vandaag nog steeds regen... Maar zijn dapper naar buiten gegaan en hebben het dorp aan inspectie onderworpen. Heel veel
hippiewinkels. Maar alles ziet er een beetje triest uit nu helaas.
Hopen dat we na morgen weer beter weer krijgen in Gold Coast en Brisbane!
We laten snel weer wat van ons horen en hopen dat jullie zo een beetje met ons mee kunnen genieten!
Love and peace from Hippietown!
Nath en Snow

• 25 Februari 2015 - 10:52

Fenna:

Haaai moppies! Het klinkt zo leuk, ik zie jullie ook al gewoon helemaal voor me met zn twee! Gelukkig dat jullie er ondanks de cycloon nog wat van kunnen maken haha en zoals ik tegen snow zei miss ook wel een bucketlist check. GENIET NOG EVEN!!!!!!!!!!!!!!!! miss jullie zo xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx